همبستگی طایفه بساک - رضا بهمنی
گفتمان ، فرهنگ و آداب و رسوم، اجتماعی ، تاریخی ، خبری ، سرگرمی ، هنری ، تبلیغاتی و.......

در باره ما
 

رضا بهمنی متولدشهر الیگودرز - ساکن دزفول تماس 09166418320و 09396418320 ==================== برای بودن ، گاهی لازم است که نباشی ! شاید نبودنت ، بودنت را به خاطر آورد ...... اما دور نباش ........ دوری همیشه دلتنگی نمی آورد ...... فراموشی همین نزدیکی هاست ........ ==================== تاریخ گویای دردها ‘ شادیها ‘ حماسه ها ‘ ستیزها ‘ جستارها ‘ پیروزیها و شکستها و در کل زبان گویای دورانها و قضاوت کننده درباره اعصار و ادوار است و تاریخ که سینه از خماخم ایام پیر کرده همیشه در دل سخنها دارد که سخن تاریخ از بختیاریهای سربلند ‘ سخن شیرینی است. ==================== من وقتی به اجداد و نیاکانم و حرکتهای مثبت و تاریخی آنان می اندیشم به خود می بالم ‘ چرا؟ که آنها در طریق ضد استعماری گام برمیداشته و شدیدا بیگانه پرستی را رد نموده و مخالف این حرکت بوده اند . قوم پرافتخاری که هیچوقت به دنبال قوم گرائی نبوده اند و همیشه و همیشه با دلی صاف و ساده در خدمت وطن بوده اند . بسیار سربلندم که خون آن آزادگان همیشه سربلند را در شریانها و رگهایم دارم که اگر داعیه ایلخانی و ایلبیگی داشته اند ‘ این خواست و ادعا و حرکت با حفظ شرف خود ‘ خانواده و ایلشان عجین بوده و هرگز شرف و انسانیت خود را فدای مقام و مال و حکومت ننموده اند. ==================== از خداوند متعال خواستارم تا همه آنانکه از تبار بختیاری هستند بدون از جاجستگی و بی عشق به مقام و ثروت بدانند نسلشان چیست و ریشه و ملیت خود را به فراموشی نسپرند (که دوست به صافی دل نگرد و دشمن به تیرگی دل) . ==================== طایفه بساک ==================== بختیاریها به دو ایل بزرگ چهار لنگ و هفت لنگ تقسیم می شوند . هر ایل خود به طایفه های مختلفی تقسیم میشود . از طایفه های هفت لنگ میتوان دورکی ، بابادی ، دینارانی و ... را نام برد . چهارلنگ شامل ممیوند - محمود صالح(مم صالح) - موگوئی - کینورسی - زلقی و ... می باشد . بساک بزرگترین طایفه ممیوند (میوند) بوده بیشتر در محدوده شهرستان الیگودرز تا ازنا پراکنده اند. ولی امروزه در سایر استانها نیز مسکن گزیده اند . .کلانتری این طایفه در زمانهای قبل از انقلاب بعهده علی آقاخان ضرغامی و بهرام خان ضرغامی بوده است که هر دو برادر بوده اند . بهرام خان ، پدر غلامرضا خان ضرغامی بوده و غلامرضا خان دو فرزند بنامهای علی آقا خان و بهرام خان ضرغامی داشته که بهرام خان ضرغامی ریاست طایفه را بعهده داشته است . ==================== طایفه بساک به دو تیره تقسیم می شود 1.بزی 2.بساک که براساس همین شنیده ها به تیره بزی به خاطر وجود سه شخص بزرگ بنام صادق صلاتین و بهمن گرگین وضرغام بوده است. ==================== این وبلاگ بدور از هرگونه خود مطرح کردن ‘ بدور از هرگونه سیاسی بازی بدور از هرگونه تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه پایگاهی خواهد بود برای گفتمان طایفه بساک و سایر اقوام . محلی برای همدلی و همزبونی های بیشتر و در واقع وحدت و انسجام و همبستگی و هم اندیشی طایفه . ==================== برای ارتقا’ فرهنگ ‘ برای پیشرفت و هرچه بهم نزدیکتر شدن دلها و نظرات و افکار از همه اندیشمندان صاحب نظران دوستان و علاقمندان دعوت به همکاری دارم . ما را در این راه یاری بفرمائید . ==================== ارادتمند شما - رضا بهمنی

 

لينك روزانه
 
دانلود کتابهای شریعتی
پیام مدیریت وبلاگ شماره 15
پیام مدیریت وبلاگ شماره 14
پیام مدیریت وبلاگ شماره 13
پیام مدیریت وبلاگ شماره 12
پیام مدیریت وبلاگ شماره 11
پیام مدیر وبلاگ شماره 10
پیام مدیر وبلاگ شماره 9
پیام مدیر وبلاگ شماره 8
پیام مدیر وبلاگ شماره 7
پیام مدیر وبلاگ شماره 6
پیام مدیر وبلاگ شماره 5
پیام مدیر وبلاگ شماره 4
پیام مدیر وبلاگ شماره 3
پیام مدیر وبلاگ شماره2
پیام مدیر وبلاگ شماره 1
مناجات نامه دکتر علی شریعتی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  5 مطلب تامل برانگیز!   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 176
تعداد آنلاین : 1



 


5 مطلب تامل برانگیز!


1. اتمام حجت از روز اول!

ژاپني ها همان کلاس اول دبستان، اتمام حجت مي کنند با بچه هايشان، مي ترسانند، درس اول هم جغرافيا است؛ نقشه ژاپن را ميگذارند جلوي بچه ها و مي گويند: ببينيد اين ژاپن کوچولوي ماست، ببينيد! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمينش محدود است و جمعيتش زياد و... ليست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد ميکنند، خيلي خودماني بچه هايشان را مي ترسانند...
در ژاپن نظام آموزشي فهرست مشاغل مورد نياز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها» گوشزد ميکند، حتي حجم موضوعات درسي کتابهاي درسي در ژاپن، يک سوم اروپا است، چون ژاپنيها معتقدند «عمق» بهتر از «وسعت» است!
حالا اين را مقايسه کنيد با کتابهاي درسي و حتي رسانه هاي ما-از هر جناح و طيف، مخالف و موافق- که از همان اول مدام در گوش بچه ها مي خوانند: «اي ايران،اي مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و... در دبستان هم، اولين درس ما تاريخ است، نه براي عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافيايي را هم بگذارند جلوي بچهها، باغرور ميگويند:« بچه ها ببينيد! ايران همه چيز دارد! ايران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دريا دارد و...»
نتيجه اش ميشود احساس «داشتن» و «غناي کامل» وايجاد تلفيقي از تنبلي اجتماعي و حتي طلبکاري که به اشتباه به آن ميگوييم غرور ملي. با اين وصف، کودکان و جوانان و مديران و نسل جديد ما بايد براي چه «چيزي» تلاش کنند؟

اين ميشود که بچه هاي ما فکر و ذکرشان، ميشود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، يعني شغلهاي رويايي و به شدت مادي – که نفع و رفاه «شخص» در آن حرف اول و آخر را ميزند نه نياز کشور- ميدوني؟
 
 

2. حس دوستی و همکاری

در مهد كودك هاي ايران 9 صندلي ميذارن و به 10 بچه ميگن هر كي نتونه سريع براي خودش يه جا بگيره باخته و بعد 9 بچه و 8 صندلي و ادامه بازي تا يك بچه باقي بمونه. بچه ها هم همديگر رو هل ميدن تا خودشون بتونن روي صندلي بشينن.
در مهد كودك هاي ژاپن 9 صندلي ميذارن و به 10 بچه ميگن اگه يكي روي صندلي جا نشه همه باختين. لذا بچه ها نهايت سعي خودشونو ميكنن و همديگر رو طوري بغل ميكنن كه كل تيم 10 نفره روي 9 تا صندلي جا بشن و كسي بي صندلي نمونه. بعد 10 نفر روي 8 صندلي، بعد 10 نفر روي 7 صندلي و همينطور تا آخر.
با اين بازي ما از بچگي به كودكان خود آموزش ميديم كه هر كي بايد به فكر خودش باشه. اما در سرزمين آفتاب، چشم بادامي ها با اين بازي به بچه هاشون فرهنگ همدلي و كمك به همديگر و كار تيمي رو ياد ميدن.

نه ما و نه بزرگانمان کارکردن با هم را نیازموخته ایم ، بلکه هر روز درس های جدیدی از تکنیک های حذف و زیر پا گذاشتن یکدیگر را می آموزیم!

3.  میانبر؟ اصلا!

به خود و فرزندانتان دانش بیاموزید، میانبر وجود ندارد. به هیچ وجه نگذارید فرزندانتان از دانش آموزی منحرف گردند .
شما را به خدا ، دیگه از فشار به بچه های خود برای بدست آوردن نمره 20 دست بردارید. به آنها کارگروهی بیاموزید. جلو زدن از هم و دیگران را پشت سرگذاشتن را به آنها نیاموزید . دست هم گرفتن و با هم جلو رفتن را بیاموزید . اگر موفق نشوند آنها را یاری کنید تا موفق شوند . واگر اکنون نمی توانند موفق شوند پس هرگز موفق نخواهند شد .تنها چیزی که لازم داریم ، شناخت خودمان است . پیروزی ما بسته به دانش و خلاقیت و سوادآموزی و قدرت کار گروهی ماست و بس.


 

4. چرا اول قصه ها میگن یکی بود یکی نبود ؟

حقيقتي ديگر یکی بود یکی نبود، داستان زندگی ماست. همیشه همین بوده. یکی بود یکی نبود. در اذهان شرقی مان نمی گنجد با هم بودن. با هم ساختن. برای بودن یکی، باید دیگری نباشد.
هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود، که یکی بود، دیگری هم بود. همه با هم بودند. و ما اسیر این قصه کهن، برای بودن یکی، یکی را نیست می کنیم. از دارایی، از آبرو، از هستی. انگار که بودنمان وابسته نبودن دیگریست.
هیچ کس نمی داند، جز ما. هیچ کس نمی فهمد جز ما. و آن کس که نمی داند و نمی فهمد، ارزشی ندارد، حتی برای زیستن.
و این هنری است که آن را خوب آموخته ایم.
نمیدانم چرا تمام حکایات با یک واژه آغاز میشد. حدیث تکراری، افسانه ای غمگین، داستانی شیرین یکی بود یکی نبود آن یکی که نبود کجا بود؟ چرا نبود؟
آن یکی که بود بدون آنکه نبود چگونه بود؟
چرا هیچ حکایتی با یکی بود و یکی بود آغاز نشد؟
و چرا در تمام افسانه ها کلاغ به خانه اش نرسید؟
کلاغ در کجا ماند ؟
و چرا تمام افسانه ها راست نبود؟
و چرا بالا رفتیم ماست بود پایین آمدیم دوغ بود
چرا قصه ما دروغ بود؟
قصه ما راست بود.
حقیقت بود.
تلخ بود افسانه نبود.
حکایت بود .


 

5. نصیحت حاجی

در کتاب حاجی‌آقا نوشته صادق هدایت (1945)، حاجی به کوچک‌ترین فرزندش درباره‌ی نحوه‌ی کسب موفقیت در ایران نصیحت می‌کند:
 
توی دنیا دو طبقه مردم هستند؛ بچاپ و چاپیده؛
اگر نمی‌خواهی جزو چاپیده‌ها باشی، سعی کن که دیگران را بچاپی!
سواد زیادی لازم نیست، آدم را دیوانه می‌کنه و از زندگی عقب می‌اندازه!
فقط سر درس حساب و سیاق دقت بکن!
چهار عمل اصلی را که یاد گرفتی، کافی است، تا بتوانی حساب پول را نگه‌داری و کلاه سرت نره، فهمیدی؟ حساب مهمه!
باید کاسبی یاد بگیری، با مردم طرف بشی، از من می‌شنوی برو بند کفش تو سینی بگذار و بفروش،
خیلی بهتره تا بری کتاب جامع عباسی را یاد بگیری!
سعی کن پررو باشی، نگذار فراموش بشی، تا می‌توانی عرض اندام بکن، حق خودت را بگیر!
از فحش و تحقیر و رده نترس! حرف توی هوا پخش می‌شه،
هر وقت از این در بیرونت انداختند، از در دیگر با لبخند وارد بشو، فهمیدی؟
پررو، وقیح و بی‌سواد؛
چون گاهی هم باید تظاهر به حماقت کرد، تا کار بهتر درست بشه!...
نان را به نرخ روز باید خورد!
سعی کن با مقامات عالیه مربوط بشی،
با هرکس و هر عقیده‌ای موافق باشی، تا بهتر قاپشان را بدزدی!....
کتاب و درس و این‌ها دو پول نمی‌ارزه!
خیال کن تو سر گردنه داری زندگی می‌کنی!
اگر غفلت کردی تو را می‌چاپند.
فقط چند تا اصطلاح خارجی، چند کلمه‌ی قلنبه یاد بگیر، همین بسه!!
 
خیلی جالبه که بعد از 66 سال
هنوز هم در بر همان پاشنه می چرخد!!!
ظاهراً بچه‌های حاجی خوب به وصیت پدر عمل کرده‌اند.

 


|

نوشته شده در دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


سکوت


 

                                           

گاهی سکوت معجزه می کند...

و تو می آموزی که

بودن همیشه در فریاد نیست...!!!


|

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


روزمره گی من .........

قطار!

راهت را بگير و برو ...

نه کوه توان ريزش دارد  ...

نه ريز علی پيراهن اضافه ...

هيچ چيز مثل سابق نيست...!!!


|

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


دو روز در سال .....
 
تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌!
 
 
یکی‌ دیروز   
 
و   
 
یکی‌ فردا ...

|

نوشته شده در یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


جلسه همبستگی و وحدت ایل میوند (پنجمین جلسه)

پنجمین جلسه وحدت و همبستگی ایل میوند به میزبانی طایفه عبدالوند در تاریخ 23/10/90 (جمعه شب) با حضور بیش از 600 نفر در سالن تالار آپادانا در شهرستان دزفول راس ساعت 20 برگزار گردید .

هدف از تشکیل جلسات وحدت و همبستگی , دید و بازدید برادران بختیاری ,  اخوت و برادری بین طوایف مختلف , شناسائی مشکلات و چالشهای ایل و برداشتن آنها , حفظ منافع ملی بختیاری ها , شناسائی و معرفی اندیشمندان صاحب نظران و نخبگان بختیاری و برنامه ریزی در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی ایل , ارائه راهکارهای مختلف در جهت آینده ای روشن بختیاری , تشکیل یک شورای مرکزی جهت منسجم کردن برنامه ها و برنامه ریزی بهتر ایده ها و نظرات , اتحاد و همگرائی ایل میوند با سایر طوایف غیر میوند و تعمیم هدف و برنامه های خود با سایر تیره و طوایف بختیاری و .................

انشاءاله بانیان و بزرگان این جلسات راهکارهائی ارائه بدهند تا جلسات بعدی تخصصی تر و کارشناسانه تر برگزار گردند و هرچه زودتر نشستی را با سایر قوم ها و طوایف غیر میوندی برگزار نمایند .

الان نیاز بیشتری به کار فرهنگی داریم تا در دنیای دیجیتال امروزی که با سرعت زیاد در حرکت است عقب نمانیم و با حفظ اصالت و تمدن گذشته بدون تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه در میان سایر اقوام ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشیم .

خداوند به همه برادران زحمت کش و غیرتمند , همتباران خوب و شهیر توفیق عنایت بفرماید .

در این همایش هر طایفه فرصت 20 دقیقه سخنرانی را داشتند که از طریق تریبون نظرات خود را به نیابت از طرف طایفه به سمع سایرین برسانند :

اولین طایفه شروع کننده سخنرانی طایفه بساک بود :

طایفه بساک: 1- رضا بهمنی   2- محمدتقی بساک  3- مهندس علی انصاری

طایفه ایسوند: 1- حاج امیرحسین پازند  2- آقای فرجی   3- غلامعلی فتاحی

طایفه حاجیوند : 1- آقای رشیدی       2- آقای جهانبخشی   3-

طایفه هیودی :  1- مهندس طرانی ملا   2- حاج آقا یوسفی

طایفه عبدالوند :  جمع بندی توسط آقای حسین خدیور

همایش در ساعت 23:30 به اتمام رسید


|

نوشته شده در یک شنبه 25 دی 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


زخم دل

 تمام چسب زخمهایت را هم که بخرم


باز نه زخم دل من خوب میشود نه زخمهای تو...!!!

                 

                               


|

نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


وب سایت طایفه میوند

با همت و تلاش برادر عزیزم جناب آقای دکتر فریدون امیدی (از تیره عالیگر طایفه بساک ) وب سایت طایفه میوند به آدرس زیر مدتی است که فعالیت خود را آغاز نموده . از همه همتباران خوب و فهیم خودم تقاضا دارم به این سایت مراجعه و نظر بدهند .  این سایت محلی است برای همدلی و همبستگی ایل . خداوند به همه همتباران عزیز علی الخصوص قلم بدستان شهیری که برای اعتلای نام بختیاری و اشاعه آداب و فرهنگ آن تلاش می کنند توفیق عنایت فرماید و همیشه در پناه خود محفوظ و سلامت نگه دارد .

ایل میوند شامل 5 طایفه بنامهای بساک - حاجیوند - عبدالوند - هیودی و ایسوند می باشد .

www.mayvand.ir

 


|

نوشته شده در شنبه 17 دی 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


جلسه همگرائی , وحدت و همبستگی طایفه بزرگ بساک

نشست همیاری طایفه بساک در شمال خوزستان در زوز جمعه 02/10/90 ساعت 8 شب در دزفول - ولی آباد - خ 5 منزل ظهراب مهرابی برگزار می گردد . از بزرگان و نخبگان طایفه بساک دعوت می شود شرکت فرمایند .

هر جائی که همراهی و وحدت بوده موفقیتی در پی آن حاصل شده و هر جائی نفاق و تفرقه بوده قطعا چیزی جز شکست وجود نداشته است .  وحدت و همبستگی عنصر و مولفه اصلی در تشکیل اجتماع و نشستهاست . اگه وحدت و انسجام , اخوت و برادری و همبستگی نباشه تشکیل چنین جلساتی معنا و مفهومی نخواهد داشت.این وحدت که مولفه اصلی نشستهاست خود نیازمند مبانی و اصول ارزشی است تا پدیدار شود و ثمره تحقق یابد. یکی از این اصول به اعتقاد بنده که اساسی و پایه های وحدت رو مستحکم میکنه عامل برادری است . این برادری میتونه در اشکال مختلف و متنوع خود نمائی کنه ... برادری ایمانی ... برادری خونی ... برادری نژادی .... برادری قبیله ای و ................

هدف از نشستهای طایفه بساک که برگرفته از نشستهای ایل میوند و دنباله رو و ادامه دهنده آن بوده همان نوع برادری قومی و نژادی است .این نوع برادری پیوند اجتماعی خاصی را در میان خانواده های بزرگ خونی پدید می آورد و موجبات همبستگی میان طایفه و نیز دیگر طوایف می شود. این نوع عامل برادری , طایفه و بزرگان و .... را به تلاش وا می دارد تا گرد هم آیند و از یاری و کمک و همفکری همدیگر برخوردار گردند و نیازهای خود را به این شکل بر طرف سازند . در این راستا از تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه باید پرهیز کرد.

انسجام و همگرائی هم یک شعار و آرمان است و در حال حاضر هم یک تکلیف عملی و اجرائی است . این اتحاد و نشست همیاری به عنوان دستور و رهنمود عاملی موثر و اساسی در تقویت فرهنگ ما بختیاریها و شکل دهی بهتر به هویت ما خواهد بود.

رضا بهمنی - 01/10/1390


|

نوشته شده در پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


کهنه شهر قدیمی ترین محوطه تاریخی شهرستان الیگودرز(شاپورآباد)

کهنه شهر  قدیمی ترین محوطه تاریخی شهرستان الیگودرزدر آستانه نابودي كامل قرار گرفت.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 5 آذر 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


مادر ......
..:: تعریف مادر..... ::..

              مادر،مادر است .

                    تعریفی ندارد.

                    ریشه آدم است .

                    گویا تا وقتی مرگ او را از ما نگیرد ،

                    متوجه این حضور نمی شویم !

                    وقتی پدر می میرد ،گویا معنای دنیا عوض می شود.

                    احساس می کنید که در خط اول جهان قرار گرفته ای،

                    بعد از مرگ پدر ناگهان بی پناه و بی سلاح می شوی  ولی بعد از مرگ مادر ،

                   همه ریشه های تو گویی سوخته است .

                    از این نظر مادر به تعبیری،

                    گنجینه همه ریشه های عاطفی ،خونی،جسمی است.

                    اگر پدر معنای تشخیص باشد!

                    مادر تکیه گاه عاطفی و معنای عاطفه است.......

Mother"s love is deeper than ocean,
عشق مادر عمیق تر از اقیانوس است
Mother"s lesson is bigger than the sky,
دست مادر بزرگتر از آسمان است
Mother"s lap is more comfortable than the warm bed,
دامان مادر راحت تر از رختخواب گرم است،
 Mother"s tale is better than the best novel on this earth,
 
داستان مادر بهتر از بهترین رمان بر روی زمین است ،
 
 Mother"s picture is more beautiful than a fascinating scenery,
  
تصویر مادر زیباتر از مناظر جذاب ،

Mother"s blessings are more powerful than the thousands of seas,
نعمت مادر بیشتر از هزاران دریا ،
Mother"s shade is cooler than the shade of heavy laden trees,
سایه مادر خنک تر از سایه درختان سنگین انباشته  است،
 Mother"s light is brighter than the sun,
 
نور مادر روشن تر از خورشید است ،
 
 Mother"s role is seventy times greater than the father,
  
نقش مادر 70 بار بیشتر از پدر است ،
 
Mother"s place is more sacred than any shrine,
محل مادر مقدس تر از هر حرمیست ،
 Mother"s care higher than the heaven.
 
مراقبت از مادر بالاتر از بهشت است

شعری از فریدون مشیری در باره مادر

تاج از فرق فلک برداشتن ،

جاودان آن تاج بر سرداشتن :

در بهشت آرزو ره یافتن،

هر نفس شهدی به ساغر داشتن،

روز در انواع نعمت ها و ناز،

شب بتی چون ماه در بر داشتن ،

صبح از بام جهان چون آفتاب ،

روی گیتی را منور داشتن ،

شامگه چون ماه رویا آفرین،

ناز بر افلاک اختر داشتن،

چون صبا در مزرع سبز فلک،

بال در بال کبوتر داشتن،

حشمت و جاه سلیمانی یافتن،

شوکت و فر سکندر داشتن ،

تا ابد در اوج قدرت زیستن،

ملک هستی را مسخر داشتن،

برتو ارزانی که ما را خوش تر است :

لذت یک لحظه "مادر" داشتن !

 ------------------------

 

و این تنها لذتی است که این روزها خداوند به من ارزانی داشته . خوش به حالم !


|

نوشته شده در چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


حضور بر سر قبر زنده یاد قیصر امین پور

ناگهان چقدر زود دیر می شود

 زنده یاد قیصر امین پور

آیینه ها دچار فراموشی اند

و نام تو ورد کوچه خاموشی

امشب تکلیف پنجره

بی چشم های باز تو

روشن نیست!

       زنده یاد قیصر امین پور  در سال 1338 در شهرستان گتوند استان خوزستان چشم به جهان گشود و دکترای زبان و ادبیات فارسی را در سال 1376 از دانشگاه تهران اخذ نمود .

سعادتی بود تا در تاریخ 29/07/90 در راه زیارت محمد بن زید به همراه خانواده ام بر سرقبر و یادبود این شاعر فقید و گرانقدر  بختیاری که جایش در میان ما خالیست حضور یابم و قرائت فاتحه ای نثار روح پر فتوحش بنمائیم . یادیش گرامی باد .

 قیصر امین پور در تاریخ 08/08/86  چشم از جهان فرو بست و به دیار ابدی شتافت. روحش شاد

 


|

نوشته شده در چهار شنبه 4 آبان 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


جلسه ای با حضور تنی چند از برادران بختیاری

دیشب (چهارشنبه شب - 27/07/90) به دعوت جناب آقای مهندس نبوتی به جلسه همبستگی بختیاری ها واقع در خ امام خمینی شمالی منزل جناب آقای صفری دعوت شدم .

ساعت حدود 8 شب بود که به اتفاق برادر عزیز جناب آقای اسماعیل شاعیدی (ایسوند) روانه منزل آقای صفری شدیم و در آنجا حدود 50 نفر از بزرگان بختیاری از طوایف مختلفی گرد هم آمده بودند که پیرامون مسائل ، مشکلات و موانع سر راه بختیاری ها ، همبستگی و همدلی ها و .......... مشورت نمایند.

مجلس در ساعت 9 شب با تلاوت قرآن و خوش آمد گوئی جناب حجه الاسلام جاج آقا یوسفی (از طایفه هیودی) آغاز و در ادامه جناب آقای مهندس نبوتی با آن بیان شیوا و دلنشینش به دیدگاههای این جلسه پرداخته و هدف از تشکیل آن را بطور خلاصه و اجمالی بیان نمودند .پس از آن جناب آقای مهندس طرانی ملا (هیودی) صحبت نمودند.

سپس  حضار محترم با ذکر صلوات و تائید فرمایشات آقایان نبوتی و طرانی ملا به نوبت به ایراد سخن و ارائه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

جا دارد از بانیان این مجلس ، برگزارکنندگان و گردانندگان آن ، میزبان و سایر عزیزانی که واقعا دلسوزانه و بدون ریا و خود مطرح کردن ، جمعی را گرد هم می آورند تا انسجام و همبستگی طوایف را رقم بزنند تشکر و قدردانی بشود.

صداقت وساده گی ، منش و بزرگی و آزاد مردی ، شیرینی گفتار و سخاوتمندی بختیاری  در لفظ و کلام همه بود. صداقت وساده گیی که از زلال چشمه ساران آب های روان وپاک می آموزند.  آزاد مردی وآزاده گیی را که از کوه ها وکوهستان های وخشم کارون وزنده رود پرخروش می آموزند وشیرین گفتاری خود را که از رنگارنگی زیبای گلستان ها وگلزارهای دشت ها وکوه ها وسبزه زاران می آموزد و سخاوتمندی ودریادلی خود را که از سخاوت بی پایان  طبیعت مهربان می آموزند .

جلسه با جمع بندی آقای مهندس نبوتی که بسیار هم دلنشین بود درساعت 12 و 30 دقیقه نیمه شب به پایان رسید و مقرر گردید این جلسات در حفظ اعتلای نام بختیاری بدور از تفرقه افکنی و حمایت از قشر خاصی ادامه پیدا کنند . ما هم امیدواریم انشاءاله با توفیقات الهی ، همت عزیزان ، به یک وحدت و یکپارچگی بسیار خوب و مفیدی برسیم . بختیاری ها از دیرینه ترین و با اصالت ترین و ریشه دارترین قوم و مردم ایران زمین هستند و جایگاهی بس رفیع دارند که انشاءاله با همت و همدلی عزیزان به روز به روز به قله های رفیع و درجات عالی تری برسند .

اما افراد حاضر در جلسه (کسانی که بنده می شناختم )

1- آقای مهندس حسن ایسوند نبوتی فوق لیسانس - از طایفه محترم ایسوند ، عضو و رئیس شورای شهر دزفول در دو دوره پیاپی و اخیرا هم شهردار شهر هندیجان

2- آقای مهندس طرانی ملا (از طایفه محترم هیودی) - رئیس بانک صادرات شعبه خشایار دزفول و عضو شورای شهر در دوره  دوم

3- حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا یوسفی (از طایفه هیودی) عضو شورای شهر در دوره دوم

4- حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا حیدرشاه حسینوند (از طایفه محترم حسینوند)

5- جناب آقای فریدون امیدی از طایفه بساک تیره عالیگر - کارشناس ارشد مدیریت و دانشجوی دکترا - استاد دانشگاه آزاد شوشتر

6- جناب آقای اسکندر صفری میزبان جلسه (از طایفه هیودی)

7- حاج مرید طیب پور جانباز و عضو شورای حل اختلاف دزفول(از طایف هیودی)

8- جناب آقای علی سبزیان (از طایفه هیودی)

9- جناب آقای اسماعیل شاعیدی کارشناس ادبیات - کاندیدای شورای شهر در دور سوم (ایسوند)

10 - آقایان زیستی ، جهانبخشی ، علیان ، رشیدی ،بهره ملا ، و ............................ 

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


درد دل خودمونی .......... وای برما

 

بیاییم تغییرات را از خودمان شروع کنیم تا این تغییرات کوچک خانواده و محله و جامعه مان تغییر یابد و اصلاح شود.

به دنبال اصلاح بالا دست ها هم نباشیم که بالا دست ها ازبی آگاهی و  اصلاح نشدن تک تک ما سوء استفاده میکنند.

 اگر فرهنگ و طرز فکر جامعه اصلاح شود بالا دست ها هم راهی جز اصلاح یا تغییر نگرش و یا رفتن نخواهند داشت.

 

اما کارهایی که  اگر انجام دهیم میتوانیم تغییر را شروع کنیم.


اول :  : دین و مذهب راهی برای نزدیکی به خدا ست نه ابزاری برای کسب و کار

 دوم :  قبل از پرتاب فحش به بیرون ، دهانمان را ببندیم و تا بیست بشمریم.بخصوص وقتی توی خیابان و جلوی دیگران هستیم.

سوم : هر فرد ایرانی تعهد کند که هر ماه یک کتاب تازه بخواند … حتی خلاصه مبانی لوله کشی عمومی!

بقیه موارد را در ادامه مطلب بخوانید . با تشکر فراوان - بهمنی -


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


باید و نبایدهای سه گانه در زندگی

باید و نبایدهای سه گانه در زندگی

سه چیز در زندگی پایدار نیستند
رویاها
موفقیت ها
شانس

سه چیز در زندگی که وقتی از کف رفتند باز نمی گردند
زمان
گفتار
موقعیت

سه چیز ما را نابود می کنند
تکبر
زیاده طلبی
عصبانیت

سه چیز انسانها را می سازند
کار سخت
صمیمیت
تعهد

سه چیز بسیار ارزشمند در زندگی
عشق
اعتماد به نفس
دوستان

سه چیز در زندگی که هرگز نباید آنها را از دست داد
آرامش
امید
صداقت

خوشبختی زندگی ما بر سه اصل است
تجربه از دیروز
استفاده از امروز
امید به فردا

تباهی زندگی ما نیز بر سه اصل است
حسرت دیروز
اتلاف امروز
ترس از فردا

همیشه دلیل شادی کسی باش، نه شریک شادی او وهمیشه شریک غم کسی باش، نه دلیل غم او


|

نوشته شده در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
 » حرف های بزرگان
» درباره روستاهای گلبهار
» شعر - پیامک
» شعر های بختیاری
» شعر سایر
» پیامک های بختیاری
» پیامک سایر
» حکایات روایات و ضرب المثلها
» جملات زیبا و آموزنده ، نکات جالب
» درباره بختیاری ها
» عکس
» عکسهای بختیاری
» عکسهای روستای گلبهار بهمنی علیا
» تبلیغات ، سرگرمی ، طنز
» شخصی (مدیر وبلاگ)
» گفتمان مدیر وبلاگ
» دانستنی ها
» تبریک - تسلیت
 

لينك دوستان
 » مجالگاه منجزی » هیجار بختیاری -محمد رسول سعدی جلیلوند » کوهستان سرد الیگودرز » شعر و ادب -امیدعلی اسکندرپور » آموزش خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره » حسن سلمانی » کر بختیاری - دزفول 11 » مسلم مومبینی (بنیانا) » دل گرفته ها با امیر » شرکت تعاونی عسل بساک » دانلود/جک/اس ام اس/عکس/تیکه » خواستی بیا تو » آیاپیر (خرم سعیدی) » طایفه بَزّی - وحید » احسان پرنیان » مندیر » مالکنون (زهره اسدی شیخ رباط) » شرکت جاوید دشت ایرانیان » وبلاگ اختصاصی پوراندخت زلقی » روستای قل رومزی - جناب عبداله زاده » کیانی قلعه سردی - شاعربختیاری » سیری در فرهنگ بختیاری - امید » فال حافظ - سایت پیچک » وصفنارد قدیم - مجتبی فروزان » عبدالرضا شهبازی - شاعر » عزت اله بهمنی - شاعر » افسانه بهمنی - شاعر » محمد حمیدی - شاعر » روستای باجگیران - احمد صالح زاده » محمد ایسوند نبوتی » بنه وار - رهدار » فرهنگستان بختیاری » دنیای کوچک من - مژگان » علی چکانی (طایفه چکانی چهارلنگ) » عبدالحسین رحیمی - آبشارشوی » آژانس خبری بختیاری » سایت روستاهای ایران (عسگری) » سایت میوند - دکتر فریدون امیدی » صادق صادقی - طایفه بساک » شیمبار - خانم عزیزی (مژده) » شمیم (شاهپورآباد) - محمودی » شول آبادالیگودرز - امید » طایفه آسترکی - عبدالهی » گروه سرگرمی روزنه » درج آگهی رایگان » the best site of music » نقاب - (سهیلا بیگلرخانی) » وبلاگ شخصی حسین چراغی » برد شیر (علیداد) » تاریخ و فرهنگ بختیاری(پوراندوخت) » سرود بخت یاری(بهمن کیهان بختیار) » اصالت بختیاری(ابوذر رحیمی) » سایت شخصی دکتر محسن رضائی » آژانس خبری بختیاری » وبلاگ خانم چراغی (شاعر) » مجتبی صفری - هیودی » شرکت مهدآوران (برادران مهدور - اصفهان) » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلبهار بهمنی علیا و آدرس bahmani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1396
بهمن 1394
خرداد 1394
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
شهريور 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');